En desplegar a Eclipse el primer projecte HolaMon veiem una sèrie de carpetes i subcarpetes:
src
Carpeta
on s'emmagatzema de forma estructurada el codi font del nostre projecte.
gen
En
aquesta carpeta es troba el fitxer R.java. Es genera de forma
automàtica,
i
no és recomanable modificar ja que inclou identificadors de recursos que
pertanyen al projecte, i que es generen per defecte.
res
Conjunt
de fitxers de recursos necessaris per a l'execució del projecte, poden ser
imatges, vídeos, cadenes de text, etc. Aquests recursos apareixen distribuïts
en diferents subcarpetes:
- res/drawable. Conté les imatges. Susceptible de ser dividit en altres subcarpetes per donar suport a les diferents resolucions que té Android (res/drawable-ldpi, res/drawable-MDPI, res/drawable-hdpi). res/layout. Conté la definició d'interfície gràfica de la nostra aplicació. Al seu torn pot ser subdividit en carpetes, depenent de la resolució de pantalla i / o de l'orientació de la mateixa (alguns exemples són res/layout/, res/layout-land/, res/layout-xlarge, etc)
- res/anim. Aquí es defineixen les animacions utilitzades en l'aplicació.
- res/values. Conté altres recursos de l'aplicació, com ara cadenes de text (strings.xml), estils (styles.xml), colors (colors.xml), etc. Aquesta carpeta es pot dividir en altres depenent dels idiomes de els que donarem suport en la nostra aplicació. Així doncs, en res/values guardem les dades de l'idioma per defecte, a res/values-es els l'espanyol, a res/values-en els de l'anglès, i així amb molts més idiomes.
assets
Aquesta
carpeta contindrà fitxers auxiliars, necessaris per la nostra aplicació. La
diferència entre la carpeta res/raw i aquesta és que a la primera se li
assignaria un ID al recurs accedint a ell a través d'aquells mètodes propis per
obtenir els recursos. En canvi per als que es troben situats a la carpeta
assets no se'ls assigna cap ID, i per accedir-hi es fa com si d'un sistema de
fitxers es tractés. Farem servir un o altre segons les necessitats de la nostra
aplicació.
AndroidManifest.xml
En
aquest fitxer es defineix els aspectes principals de l'aplicació en format XML,
com ara el nom de l'aplicació, la versió, la icona que utilitza, les Activity
que la formen, els permisos necessaris per a la seva correcta execució, etc.
<Manifest. És l'element que engloba
tots els altres. Pren una sèrie d'atributs. Els
principals
són:
xmlns: android = "http://schemas.android.com/apk/res/android". Ha d'estar sempre, ja que
indica l'espai de noms d'Android.
package = "com.lina.cursandroid.holamom". Indica el nom del paquet
de la nostra aplicació. Ha de ser únic i un cop pugi l'aplicació al market,
aquest nom ja no es
podrà canviar.
android: versionCode = "1". És un nombre enter que
serveix per determinar si una versió és més nova que una altra. Cada vegada que
actualitzem l'aplicació hem d'augmentar aquest nombre.
android: versionname = "1.0". És el nombre de versió
que serà visible per l'usuari.
<uses-sdk>. Serveix per indicar
quines versions d'Android podran córrer l'aplicació. En aquest cas s'ha
assignat l'atribut android: minSdkVersion = "8", el que indica
que com a mínim es necessitaria la versió d'Android 2.2.
<application>. Conté la declaració de
l'aplicació, la icona que utilitza, el nom, les Activities, els Services, etc.
En aquest cas tenim el següent:
android: icon = "@drawable/ic_launcher". Indica la icona de
l'aplicació, que en aquest cas està situat a la carpeta drawable i es diu
ic_launcher.png.
android: label = "@string/app_name". Indica el nom de
l'aplicació. Sol estar definit en values/strings.xml.
<activity>. S'usa per definir una
Activity. Inclou els atributs android: label i android: name.
El
primer és per definir l'etiqueta de la Activity (si no s'assigna, s'usa la definida en
el element <application>) i
el segon és el nom de la
Activity en si. Es pot posar la ruta completa incloent el
paquet on es troba, o si, com en aquest cas, la Activity es troba en el
mateix paquet definit en l'etiqueta <manifest>, n'hi ha prou només
amb posar un punt i el nom d'aquesta.
default.properties
Aquest fitxer el genera automàticament el SDK. MAI s'ha de modificar. S'utilitza per verificar la versió de l'API i altres aspectes quan s'instal·la l'app.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada